KommunikationsCast inviterede i denne uge Flemming Johannesen, projektmedarbejder i Public Diplomacy og Kommunikation i Udenrigsministeriet, og Kresten Bjerg fra Bjerg Kommunikation til en samtale om kommunikationsmåling. Læs videre…
- 15. september 2009 af Katrine Emme Thielke og Mikkel Westerkam
De tider, hvor den danske sang var en ung, blond pige og nationalfølelsen vågnede, hver gang man hørte et patosfyldt nationalkvad, er for længst forbi. Nu skal der corporate branding til, for at vi kan finde danskheden frem igen. Men virker det? Svaret er nej. Og det er der fire gode grunde til. Læs videre…
- 16. februar 2009 af Henrik Merkelsen, erhvervsforsker/konsulent, cand. mag.
Nation branding does not exist; it is a myth, and rather a dangerous one. The idea that it is possible to ‘do branding’ to a country (or to a city or region) in the same way that companies ‘do branding’ to their products and services, is vain and foolish. Læs videre…
- 16. januar 2009 af Simon Anholt, government advicer
Simon Anholt er en engelsk kontroversiel markedsføringsspecialist i branding af steder og nationer. Og i hvert fald er Anholt hamrende god til at brande sig selv. Læs videre…
- 15. december 2008 af Anni Løndal de Lichtenberg, debattør
Uffe Østergaard er mag.art/PhD og professor i europæisk og dansk historie på Københavns Handelshøjskole. Han leder forskningsprojektet “National Identity, Branding, History and the Company”, hvis mål er at bidrage til en dybere forståelse for identitetskonstruktion i nutidens samfund, udvikle et kritisk og historisk begrundet perspektiv på nation branding og skabe større forståelse for national identitets betydning som konkurrenceparameter. Læs videre…
- 10. december 2008 af Mette Asbjørn, journalist, Bjerg Kommunikation