Lad “brandslukningsværktøjerne” ligge i skuffen, men vær forberedt på i højere grad at skulle dokumentere kommunikationsafdelingens værdi – det er realiteterne for kommunikationsfolk i en finanskrisetid. Læs videre…
- 19. maj 2009 af Mette Asbjørn, journalist, Bjerg kommunikation
Boganmeldelse. Emnet krisekommunikation er oppe i tiden og derfor naturligt at kaste sig over bøger, som handler om netop dette. Men hvis man trænger til hurtig inspiration, skal det nok ikke være denne. Denne bog kræver moden overvejelse, inden man går i gang. Læs videre…
- 14. april 2009 af Signe Bonnén, kommunikationsrådgiver, Artefakt kommunikation
Netop i modgangstider, hvor riget fattes penge, kan man blive fristet til at skære målinger bort. Måske endda med begrundelsen at det koster penge, og at man ikke skal genere medarbejderne i en periode, hvor de går rundt og bekymrer sig om andet. Der er dog intet mere forkert end at undlade målinger og at spørge medarbejderne i modgangstider. Læs videre…
- 17. marts 2009 af Kristian Lysgaard, kommunikationsdirektør, Nycomed Danmark
Ser man lidt firkantet på tingene, så befinder man sig enten i en krise, eller man forbereder sig på næste krise – eller populært sagt, enten er man helt oppe i det røde felt eller også forbereder man sig på næste gang, man er helt oppe i det røde felt. Læs videre…
- 16. marts 2009 af Mark Mayland, Partner, Personligworkflow.com
Experian er førende indenfor kreditvurdering og udarbejder blandt andet konkursstatistikker og analyser om dårlige betalere. Som kommunikationschef balancerer jeg derfor på en knivsæg mellem på den ene side at profilere virksomheden på unik viden om konkurser og samtidig nedtone nyhedskriteriet “sensation” både internt og eksternt – særligt i tider med finanskrise. Læs videre…
- 12. marts 2009 af Camilla Rose, kommunikationschef, Experian Nordic