DSB lyver jo konstant. Kan blot en enkelt ansat i DSB – lad det være i billetkontoret eller på direktionsgangen – stå frem og se os ind i øjne og sige, at deres reklamer på bare et eller andet niveau repræsenterer virkeligheden? Læs videre…
- 9. september 2009 af Kresten Bjerg, kommunikationsrådgiver, Bjerg K
Når kommunikationsfolk måler deres kampagnearbejde, så foretrækker de at måle, hvor mange mennesker der kender til kampagnen, fremfor om folk har ændret adfærd eller holdninger. Det viser vores miniundersøgelse her på kommunikationsmaaling.dk. Læs videre…
- 20. februar 2009 af Mette Asbjørn, journalist, Bjerg Kommunikation
Skab hjerterum til din kampagne: Tegn et Cardiogram på 5 punkter og bliv bedre til at identificere og kommunikere til diskriminerende grupper. Ved indgangen til et samfund hvor teknikken i stigende grad gør konsumenter til prosumenter, sætter skaberkraften fri og fordrer små nichekulturer, halter kampagnemetoderne bagefter. Læs videre…
- 28. november 2008 af Søren Holmberg, opdagelsesrejsende på Heartshare.dk
I artiklen sættes fokus på hvilke faktorer, det er relevant at inddrage i en diskussion af, hvorvidt skræk er et anbefalelsesværdigt virkemiddel i sundhedsfremmende kampagner. Læs videre…
- 6. november 2008 af PhD lektor Birgitte Ravn Olesen og ekstern lektor Tine Mark Jensen ved Kommunikation, Roskilde Universitetscenter
For mange er evalueringer af deres kampagne- og kommunikationsarbejde blot et nødvendigt onde, der til tider hører med til en kommunikationsindsats. Det virkeligt kreative findes i udformningen af kampagnen – i den gode idé. Det er her man får anerkendelse i branchen – her man vinder priser. Læs videre…
- 28. oktober 2008 af Mette Louise Vium Asbjørn, journalist, Bjerg K, Mette@bjergk.dk