Vis dit værd

Er kommunikation overhovedet noget værd? Hvis du svarer ”ja” og er kommunikationsmedarbejder, er det næppe overraskende. Måske er det mere overraskende, at din chef også mener det? Det er i hvert fald resultatet af en mindre rundspørge blandt topchefer, som Bjerg K og Marketing Clinic Denmark har gennemført.

En interessant tendens er, at toplederne tilsyneladende er mere tilfredse med både kommunikation- og marketingsafdelinger, når de er samlet. Du kan læse de første resultater af rundspørgen her.

Undersøgelsen slår vores nye tema an: Vis dit værd! Vi folder temaet ud over de næste måneder, og du er som altid velkommen til at bidrage med debat og artikler. Du kan starte med at evaluere din leder i vores quick poll – nu har de jo evalueret dig!

Hvad mener du?

Er topledelsen i din virksomhed god til at anerkende dit kommunikationsarbejde?

  • Nej (66%)
  • Ja (33%)
  • Ved ikke (1%)

Antal stemmer: 64

Loading ... Loading ...

Partileder Anders Samuelsen siger, at flere ansatte i bl.a. kommunikation ikke betyder bedre service eller mere effektivitet i den offentilige sektor (Nordjyske 12.2.10). Er du enig?

  • Nej (61%)
  • Ja (29%)
  • Ved ikke (10%)

Antal stemmer: 62

Loading ... Loading ...
Peter Pagh

Middelmådighedens median

Tiltroen er høj til værdien af benchmarking, forskningsevaluering, kommunikationstrategier og branding, men får vi noget for pengene? Måske bliver vi snarere skudt tilbage til planøkonomiens kontrolsamfund. Læs videre…

Marcia Xenitelis

Employee Communication: 5 Ways To Measure The Impact On Business Outcomes

If you are involved in employee communication then you already know that one of the most important aspects of employee communication today is measurement. But so much of that measurement is focused on whether employees access the tools organizations use to communicate with them. Læs videre…

Nina Høst-Madsen

Kommunikation er en luksus

Oprustningen på kommunikationsfronten i kommunerne vil aldrig kunne legitimeres over for den enkelte borger. Desuden er det meget vanskeligt at vise, om kommunikationen giver værdi for borgerne i form af øget branding eller øget effektivitet. Det mener Roger Buch, kommunalforsker på Journalisthøjskolen Læs videre…

Kommunikation og marketing styrker bundlinjen

Kommunikations- og marketingafdelinger bliver godt bedømt af virksomhedsledere, viser ny rundspørge. Og det er på trods af, at det netop er stabsfunktioner, der er sparet på under finanskrisen. Læs videre…

Modtag nyhedsbrev

Bjerg K udsender et nyhedsbrev med nyt om kommunikation og målinger.

Indtast din e-mail og modtag næste nyhedsmail.

Målinger man kan lære af

Dette site er en mindre del af et større forskningsprojekt, som vi kalder "Målinger man kan lære af". Deltagerne i forsknings-projektet samarbejder om at udvikle og afprøve nye og bedre måder at måle effekten af større kommunikationsløsninger på: hjemmesider, intranet, pressearbejde, videndeling, ledelseskommunikation, kommunikationspolitikker og -strategier mv. Deltagerne er:

Økonomistyrelsen

Udenrigsministeriet

Skatteministeriet

Fødevarestyrelsen

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

CBS

Bjerg Kommunikation

Kontakt os for mere information om forskningsprojektet...

Læs om deltagernes motivation for at deltage...