Pressemålinger

Pressemålinger er en af de mest brugte målingstyper. Vi sætter dem i fokus med et tema frem til september 2008. Det gør vi med en afstemning og med artikler fra folk, der har interessante og lærerige perspektiver og holdninger til pressemålinger.

Du kan også bidrage til ny viden ved at give din holdning til kende i vores afstemning. Det er første gang, at nogen måler kommunikationsfolkets holdning til pressemålinger, og det skal blive interessant at se, hvordan meningerne fordeler sig.

Hvis du har flere holdninger til temaet, end du kan give udtryk for i afstemningen, så send os en artikel eller kommenter nogle af de artikler, som du allerede nu finder på sitet.

Hvad mener du?

Hvorfor bruger du pressemålinger?

  • Jeg bruger dem i mangel af bedre (28%)
  • De giver et resultat, jeg kan arbejde videre med (27%)
  • De er nemme og hurtige at gennemføre (26%)
  • De er uanvendelige, og jeg bruger dem slet ikke (15%)
  • Andet (4%)

Antal stemmer: 191

Loading ... Loading ...

Hvem har størst glæde af pressemålingerne?

  • Ledelsen (55%)
  • Kommunikationsafdelingen (25%)
  • Ingen (12%)
  • Hele virksomheden (7%)
  • Andre (1%)

Antal stemmer: 190

Loading ... Loading ...

Hvad er effekten af dit pressearbejde?

Med en rapport i hånden er Forbrugerstyrelsen klædt godt på til selv at analysere effekten af vores kommunikationsarbejde i medierne.
Læs videre…

Thomas Telving

Så meget er din forsidehistorie værd!

PR-branchens halvdårlige ry i forhold til at måle værdien af eget arbejde er til dels selvforskyldt. Metoderne findes nemlig, men der mangler fortsat en veletableret branchestandard. Læs videre…

Mette Asbjørn

Pressemålinger – for nemhedens og ledelsens skyld?

Pressemålinger bruges meget, men til glæde for hvem? Det undersøgte vi med en quick poll på kommunikationsmaaling.dk fra maj til september. Læs videre…

Sindre Holme

Tenk på et tall!

De siste månedene har vi vært vitne til en massiv eksponering av kommunikasjonsrådgivere. PR er i vinden, og journalistene har virkelig fått øynene opp for hvor relevant kommunikasjonsfaget er for å forstå medierte hendelser. Læs videre…

Pressemålinger – potentialer og mangler

Peter Bro er lektor, ph.d, forsker og underviser i journalistisk ved Center for Journalistik på Syddansk Universitet. Han forsker især inden for områder som journalistik, medier, kommunikation, politik og demokrati og har endvidere tidligere arbejdet som pressesekretær på Christiansborg og som kommunikationsrådgiver for en række virksomheder, organisationer og myndigheder. Læs videre…

Modtag nyhedsbrev

Bjerg K udsender et nyhedsbrev med nyt om kommunikation og målinger.

Indtast din e-mail og modtag næste nyhedsmail.

Målinger man kan lære af

Dette site er en mindre del af et større forskningsprojekt, som vi kalder "Målinger man kan lære af". Deltagerne i forsknings-projektet samarbejder om at udvikle og afprøve nye og bedre måder at måle effekten af større kommunikationsløsninger på: hjemmesider, intranet, pressearbejde, videndeling, ledelseskommunikation, kommunikationspolitikker og -strategier mv. Deltagerne er:

Økonomistyrelsen

Udenrigsministeriet

Skatteministeriet

Fødevarestyrelsen

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

CBS

Bjerg Kommunikation

Kontakt os for mere information om forskningsprojektet...

Læs om deltagernes motivation for at deltage...