Nation branding

Af
 
Publiceret tirsdag 9. december 2008


Er det muligt at ændre den internationale opfattelse af et land ved at benytte de samme metoder, som virksomheder bruger, når de brander deres produkter? Med andre ord – er det muligt at brande en hel nation? Og hvordan måler man, om det virker?

Det kan du finde svaret på her på kommunikationsmaaling.dk. Fra december til marts vil vi nemlig sætte fokus på, hvorvidt og hvordan nation branding kan måles.

Kommunikationsmaaling.dk er et site, som samler og skaber ny viden. Ved at deltage i vores quick poll kan du selv give et lille bidrag til at kortlægge kommunikationsfolks holdninger til og erfaringer med nation branding.

Hvis du har flere holdninger til temaet, end du kan give udtryk for i vores quick poll, så send os en artikel eller kommenter nogle af de artikler, som du allerede nu finder på sitet.

Der er lukket for kommentarer.

Modtag nyhedsbrev

Bjerg K udsender et nyhedsbrev med nyt om kommunikation og målinger.

Indtast din e-mail og modtag næste nyhedsmail.

Målinger man kan lære af

Dette site er en mindre del af et større forskningsprojekt, som vi kalder "Målinger man kan lære af". Deltagerne i forsknings-projektet samarbejder om at udvikle og afprøve nye og bedre måder at måle effekten af større kommunikationsløsninger på: hjemmesider, intranet, pressearbejde, videndeling, ledelseskommunikation, kommunikationspolitikker og -strategier mv. Deltagerne er:

Økonomistyrelsen

Udenrigsministeriet

Skatteministeriet

Fødevarestyrelsen

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

CBS

Bjerg Kommunikation

Kontakt os for mere information om forskningsprojektet...

Læs om deltagernes motivation for at deltage...