Krisekommunikation

Krisen rammer alle sektorer – også kommunikationsbranchen. Der bliver skævet en ekstra gang til tallene på bundlinjen – omkostninger skæres ned, medarbejdere fyres og projekter indstilles. Men hvordan står det til med målingerne i den sammenhæng?

Det kan du i den kommende tid finde svaret på her. Med artikler fra kommunikationsfagets eksperter går vi spadestikket dybere og kigger krisekommunikationens målinger i sømmene.

Kommunikationsmaaling.dk er et site, som samler og skaber ny viden. Ved at deltage i vores quick poll kan du selv give et lille bidrag til at kortlægge kommunikationsfolks holdninger til og erfaringer med krisekommunikation og målinger i en krisetid.

Hvis du har flere holdninger til temaet, end du kan give udtryk for i vores quick poll, så send os en artikel eller kommenter nogle af de artikler, som du allerede nu finder på sitet.

Hvad mener du?

Hvilken kommunikationsform prioriteres i din virksomhed i en krisetid?

  • Vi arbejder som vi plejer (39%)
  • På grund af krisen tager vi en dag ad gangen - ad hoc kommunikation (26%)
  • Vi prioriterer strategisk kommunikation højere (19%)
  • Kommunikationsarbejdet skæres ned til et minimum (16%)
  • Andet (0%)

Antal stemmer: 109

Loading ... Loading ...

Er det pga. krisen blevet vigtigere at dokumentere/måle kommunikationsarbejdets værdi?

  • Ja (64%)
  • Nej (22%)
  • Ved ikke (14%)

Antal stemmer: 102

Loading ... Loading ...

Glem krisekommunikationens værktøjer i en finanskrisetid

Lad “brandslukningsværktøjerne” ligge i skuffen, men vær forberedt på i højere grad at skulle dokumentere kommunikationsafdelingens værdi – det er realiteterne for kommunikationsfolk i en finanskrisetid. Læs videre…

Krisekommunikation i tekst og kontekst

Boganmeldelse. Emnet krisekommunikation er oppe i tiden og derfor naturligt at kaste sig over bøger, som handler om netop dette. Men hvis man trænger til hurtig inspiration, skal det nok ikke være denne. Denne bog kræver moden overvejelse, inden man går i gang. Læs videre…

Målinger i modgangstider

Netop i modgangstider, hvor riget fattes penge, kan man blive fristet til at skære målinger bort. Måske endda med begrundelsen at det koster penge, og at man ikke skal genere medarbejderne i en periode, hvor de går rundt og bekymrer sig om andet. Der er dog intet mere forkert end at undlade målinger og at spørge medarbejderne i modgangstider. Læs videre…

Når hverdagskommunikation bliver til krisekommunikation

Ser man lidt firkantet på tingene, så befinder man sig enten i en krise, eller man forbereder sig på næste krise – eller populært sagt, enten er man helt oppe i det røde felt eller også forbereder man sig på næste gang, man er helt oppe i det røde felt. Læs videre…

Den dårlige nyhed på den gode måde – kommunikation i finanskrisen

Experian er førende indenfor kreditvurdering og udarbejder blandt andet konkursstatistikker og analyser om dårlige betalere. Som kommunikationschef balancerer jeg derfor på en knivsæg mellem på den ene side at profilere virksomheden på unik viden om konkurser og samtidig nedtone nyhedskriteriet “sensation” både internt og eksternt – særligt i tider med finanskrise. Læs videre…

Modtag nyhedsbrev

Bjerg K udsender et nyhedsbrev med nyt om kommunikation og målinger.

Indtast din e-mail og modtag næste nyhedsmail.

Målinger man kan lære af

Dette site er en mindre del af et større forskningsprojekt, som vi kalder "Målinger man kan lære af". Deltagerne i forsknings-projektet samarbejder om at udvikle og afprøve nye og bedre måder at måle effekten af større kommunikationsløsninger på: hjemmesider, intranet, pressearbejde, videndeling, ledelseskommunikation, kommunikationspolitikker og -strategier mv. Deltagerne er:

Økonomistyrelsen

Udenrigsministeriet

Skatteministeriet

Fødevarestyrelsen

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

CBS

Bjerg Kommunikation

Kontakt os for mere information om forskningsprojektet...

Læs om deltagernes motivation for at deltage...