Kampagnemålinger

Fra “Seks om dagen” til “Skru ned for solen”. Vi har alle hørt de kendte slogans fra kampagnerne. Men virker de? Og hvordan måler man deres effekt? Frem til december 2008 sætter vi kampagner og kampagnemålinger i fokus med artikler og debat.

Kommunikationsmaaling.dk er et site, som samler og skaber ny viden. Ved at deltage i vores quick-poll kan du selv give et lille bidrag til at kortlægge holdninger og erfaringer blandt kommunikationsfolk.

Hvis du har flere holdninger til temaet, end du kan give udtryk for i vores quick-poll, så send os en artikel eller kommenter nogle af de artikler, som du allerede nu finder på sitet.

Hvad mener du?

Mener du selv, at du har ændret adfærd som følge af en kampagne?

  • Ja (43%)
  • Nej (37%)
  • Måske/ved ikke (20%)

Antal stemmer: 164

Loading ... Loading ...

Når du udfører en kampagne - hvordan måler du så?

  • Hvor kendt budskabet er (46%)
  • Om målgruppen ændrer adfærd (24%)
  • Måler aldrig kampagner (22%)
  • Andet (8%)

Antal stemmer: 160

Loading ... Loading ...

Hvorfor må DSB lyve?

DSB lyver jo konstant. Kan blot en enkelt ansat i DSB – lad det være i billetkontoret eller på direktionsgangen – stå frem og se os ind i øjne og sige, at deres reklamer på bare et eller andet niveau repræsenterer virkeligheden? Læs videre…

Kampagner måles på kendskabet

Når kommunikationsfolk måler deres kampagnearbejde, så foretrækker de at måle, hvor mange mennesker der kender til kampagnen, fremfor om folk har ændret adfærd eller holdninger. Det viser vores miniundersøgelse her på kommunikationsmaaling.dk. Læs videre…

Kampagner til hjertet

Skab hjerterum til din kampagne: Tegn et Cardiogram på 5 punkter og bliv bedre til at identificere og kommunikere til diskriminerende grupper. Ved indgangen til et samfund hvor teknikken i stigende grad gør konsumenter til prosumenter, sætter skaberkraften fri og fordrer små nichekulturer, halter kampagnemetoderne bagefter. Læs videre…

Skræk i forebyggelseskampagner – stærkt virkemiddel eller skråplan?

I artiklen sættes fokus på hvilke faktorer, det er relevant at inddrage i en diskussion af, hvorvidt skræk er et anbefalelsesværdigt virkemiddel i sundhedsfremmende kampagner. Læs videre…

Er din kampagnemåling en pris værd?

For mange er evalueringer af deres kampagne- og kommunikationsarbejde blot et nødvendigt onde, der til tider hører med til en kommunikationsindsats. Det virkeligt kreative findes i udformningen af kampagnen – i den gode idé. Det er her man får anerkendelse i branchen – her man vinder priser. Læs videre…

Modtag nyhedsbrev

Bjerg K udsender et nyhedsbrev med nyt om kommunikation og målinger.

Indtast din e-mail og modtag næste nyhedsmail.

Målinger man kan lære af

Dette site er en mindre del af et større forskningsprojekt, som vi kalder "Målinger man kan lære af". Deltagerne i forsknings-projektet samarbejder om at udvikle og afprøve nye og bedre måder at måle effekten af større kommunikationsløsninger på: hjemmesider, intranet, pressearbejde, videndeling, ledelseskommunikation, kommunikationspolitikker og -strategier mv. Deltagerne er:

Økonomistyrelsen

Udenrigsministeriet

Skatteministeriet

Fødevarestyrelsen

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

CBS

Bjerg Kommunikation

Kontakt os for mere information om forskningsprojektet...

Læs om deltagernes motivation for at deltage...